Mars News
News article detail image

Annette Zeipel är ny General Manager för Mars Nordics

01-28-2019

Mars har utsett Annette Zeipel till ny General Manager för Mars Nordics. Annette Zeipel kommer till Mars Nordics från Wrigley Nordics, där hon har varit Managing Director de senaste sex åren. Annette Zeipel tar över efter Malte Dammann som efter tre år inom Mars Nordics har gått vidare som Managing Director Multisales Developing Units Mars Europe.

Genom utnämnandet av Annette Zeipel får Mars Nordics en stark ledare med internationell profil och omfattande erfarenhet från Fast Moving Consumer Goods (FMCG) branschen. Från Wrigley tar Zeipel med sig en historik med många bra resultat med kategoritillväxt samt ett stort fokus på kunder och att utveckla medarbetare

• Mars och Wrigley har samma ägarförhållande och samma DNA genom våra gemensamma företagsvärderingar - de fem principerna. Därför är Mars Nordics inte ett helt nytt företag för mig. Genom vårt integrerade nätverk och kunskapsutbyte i regionen känner jag redan många av medarbetarna här. Detta gör att jag är extra glad över att få vara en del av en så inspirerade organisation med kompetenta, erfarna och motiverade medarbetare, säger Zeipel.

Mars Nordics lägger stor vikt vid att skapa en spännande och utmanande arbetsplats som bygger på förtroende och positiv anda. Några exempel på att detta fungerar är Mars Danmarks och Mars Finlands höga ranking i den årliga arbetsplatsundersökningen Great Place To Work, och den högsta placeringen av alla FMCG företag i sina respektive kategorier. Annette Zeipel kommenterar:

• Våra nordiska topplaceringar är en stor bedrift. Tillsammans med nordiska ledningsgruppen och HR-teamet, är det en viktig prioritet att kontinuerligt förbättra vad vi erbjuder våra medarbetare. Både för att utveckla och behålla våra duktiga medarbetare samt för att attrahera de bästa framtida medarbetarna. Vår topplacering bland FMCG företag som deltar i undersökningen är ett resultat som gör oss väldigt stolta.

Mars Nordics har en övergripande prioritet förutom att skapa en bra och positiv arbetsmiljö och erbjuda bra karriärmöjligheter. Zeipel kommenterar:

• Vi har flera prioriteringar för 2015 och framåt. Den viktigaste är att driva kategoritillväxt i nära samarbete med våra kunder, detta för att kunna möta konsumenternas behov. Våra kunders intressen och önskemål ska ligga till grund för vad vi gör. Det är vårt ansvar att ligga i framkant och erbjuda kategoriinsikter och service av högsta kvalitet, som stödjer våra kunders affärsmål och ambitioner.

Om Annette Zeipel:

Annette Zeipel kommer från Tyskland och innan hon började på Wrigley hade hon flera ledande befattningar inom framstående FMCG företag, däribland P&G. Hon har haft ansvar för flera olika kategorier inom flera segment och geografiska områden. De senaste sex åren har hon varit Managing Director på Wrigley Nordics. Annette Zeipel flyttar från Stockholm till Öresundsregionen, för att vara nära Mars Nordics huvudkontor i Köpenhamn.